För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Köpvillkor

Detta är köpvillkoren som gäller för alla produkter som finns i Watt & Vekes internetbutik.

Konsumentköplagen

Vid försäljning till enskilda konsumenter gäller alltid konsumentköplagens bestämmelser, liksom distans och hemförsäljningslagen. Se konsumentköplagen på www.konsumentverket.se
När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller.

Åldersgräns

Är du under 18 år krävs målsmans godkännande för att ingå avtal med Watt&VEKE.

Priser och orderbelopp

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och av oriktigt angivna tekniska specifikationer. Samtliga priser på Watt & Vekes internetbutik anges inklusive moms.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post med information om att vi har tagit emot din order. Spara gärna detta e-post, det är bra att ha till hands vid eventuell framtida kontakt med kundtjänst.

Din order är skickad

När din order lämnar vårt lager får du en bekräftelse på detta via e-post.

Leverans

Ditt paket skickas till ditt närmaste ombud för Postnord. Avisering sker via e-post och sms till din mobil. Paketet löser du ut med giltlig legitimation och aviseringsnummer. Du kan spåra ditt paket via www.postnord.se där du anger ditt OrderID.

Leverans av flera produkter

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse. Dock kan det förekomma att du får dina produkter i fler kollin. Vi väljer alltid det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt.

Avbeställning

Watt & Veke arbetar för att minimera leveranstiderna och oftast behandlas din beställning av oss direkt efter att du genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning efter lagd order. Däremot har du möjlighet att returnera eller byta din försändelse till oss direkt via ditt ombud, när du mottagit din försändelse. Se mer information under Retur av order.

Betalning

Kort- och fakturabetalning hanteras av vår betalningspartner Klarna för att garantera snabb och säker betalning. I kassan väljer du kort eller faktura som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Klarnas säkra betalningsserver. Överför ditt betalningsbelopp inom 14 dagar efter att beställningen har skickats. Du kan också välja att delbetala ditt belopp.

Leveranstid

Vi levererar din beställning inom 2-5 arbetsdagar från det att ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid.

Retur av order - Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot din beställning. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan. Ångerrätten gäller inte om du bryter försegling på skärmar och slingor. Varan och förpackningen ska vara hel och i säljbart skick. Varan du väljer att returnera ska packas i medföljande emballage och originalförpackning. Ange orsak för returen på den medföljande blanketten och klistra på den medföljande retursedeln över den gamla adressettiketten. (Retursedelen får ej klistras på varans originalförpackning.) Paketet lämnas sedan till ett ombud för Postnord. 

Returfrakten bekostas av dig om du ångrar ditt köp. Vid retur av hela eller delar av ordern återbetalar vi varans belopp men med avdrag för en returfrakt på 49 SEK. Om du istället väljer att byta din vara har du fri frakt på returen och din nästa försändelse. Detta om gäller endast om varans värde överstiger SEK 800.

 

Reklamation

Är varan skadad eller fellevererad gör du en reklamation senast 5 dagar efter att du hämtat ut din beställning.

Vid en anmälan om reklamation ska ni kontakta oss på kundtjänst via e-post kundtjanst@wattveke.se eller via telefon +46 (0)20 11 20 20. Skadan ska dokumenteras på bild som mailas till kundtjänst. Om emballaget är skadat, ta även en bild på detta.

Vi skickar dig en returfraktsedel som du fäster på transportemballaget. Varan skall packas väl emballagerad i originalförpackning. Inga lappar eller fraktsedlar ska fästas på originalförpackningen. Ange orsak till reklamationen på den medföljande blanketten och bifoga med varan. Klistra på den medföljande retursedeln över den gamla adressetiketten. Paketet lämnas till ombud för Postnord.

 

När returen kommit oss tillhanda och blivit godkänd, återbetalar vi dig för ditt köp.
Återbetalningen sker på det kort som använts vid köpet. OBS! Normalt tar det ca två veckor från det att du skickat din retur till oss innan du erhåller återbetalning.

I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt konsumentköplagen. Watt & Veke har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t ex genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

Transportskada

Upptäcks en synlig transportskada skall detta dokumenteras och påvisas vid Postnords utlämningsställe. Kontakta därefter oss via e-post : kundtjanst@wattveke.se eller via telefon +46(0)20- 11 20 20. Tag en bild på skadan och bifoga till kundtjänst. Upptäcks dold transportskada skall detta rapporteras till Watt & Veke på kundtjanst@wattveke.se inom 5 dagar. Upplåtelse att inte följa dessa riktlinjer kan innebära att kostnaden för produkten inte ersätts.

Outlösta varor

Om en beställning inte lösts ut inom 14 dagar hos din närmaste ombud returneras paketet till oss. Vi debiterar då beställaren en kostnad på SEK 399 för de omkostnader som uppstår i dessa fall. Skickar du ditt paket felaktigt, så förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.

Erbjudandets giltighet

Erbjudandet gäller alltid så länge lagret räcker om inget annat anges.

Företagsköp

När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller.

Integritetspolicy

watt&VEKE strävar alltid efter att värna om och skydda din personliga integritet. Vi hanterar dina personuppgifter på bästa sätt genom att följa de lagar och regler som finns. Denna integritetspolicy avser alla våra produkter och tjänster.

Via vår webbsida lagras dina personuppgifter i syfte av att du ska kunna hantera dina köp och för att vi ska kunna leverera dina varor. Uppgifterna sparas sedan för att vi följaktligen ska kunna erbjuda dig bästa möjliga service. Det kan vara att vi behöver återkoppla i ett aktuellt ärende eller i ett marknadsföringssyfte. Dina personuppgifter anonymiseras när de inte längre är relevanta för de ändamål de samlats in för.

Väljer du att prenumerera på vårt nyhetsbrev eller bli medlem i vår kundklubb så sparas dina uppgifter. Uppgifterna används sedan för att kunna maila ut våra digitala nyhetsbrev och annan information eller direktreklam som vi anser lämplig och relevant för mottagaren.

Du har rätt att när som helst välja att ta bort dina personuppgifter hos oss. Detta gör du genom att kontakta oss via telefon +46(0)20 11 20 20 eller mail till kundtjanst@wattveke.se. Du kan även kontakta oss via vår hemsida och begära dina uppgifter. Via ditt registrerade konto och personliga inloggning kan du enkelt hålla dina uppgifter uppdaterade. Vi arbetar kontinuerligt med att hålla vår personuppgiftsbank aktuell och korrekt.

Vår webbsida använder sig av cookies i syfte att samla information och statistik som berör besökarens köpbeteende och intresseområden. Detta för att kunna förbättra våra tjänster och bemöta våra kunders behov. Cookies finns även för att vi ska kunna förbättra besökarens upplevelse och underlätta vid användning av webbsidan. Vi tar inte ansvar för den hantering av personuppgifter som sker hos externa webbsidor som eventuellt länkats från watt&VEKEs sida.

Kontakt

Vi besvarar alla orderrelaterade frågor via e-post inom 48 timmar (gäller vardagar). Kontakta oss via e-post: kundtjanst@wattveke.se

Tvist

Watt & Veke följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Force majeure

Watt & Veke är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal. Om underlåtenhet har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Start > Köpvillkor
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms